lauantai 16. maaliskuuta 2013

Emman kahvimuki






Mo. Löysin ihanan pääsiäisruohopurkin ihan vahingossa, kun hörpin teetä Espoon modernin taiteen museon (EMMA) cafeteriassa mun siskon kanssa. Hanna piti mua hulluna kun sanoin että roudaan tän kotiin tään söpön mukin, mutta pakko mun oli ja katso miten se on kuin meille tehty. Siis tuo mustavalkoruudullinen pahvimuki. Mä en tänä keväänä missään nimessä haluais muunlaista rairuohotarjotinta :) Toivotin teille jo hyvää viikonloppua, mutkun mullei oo muuta tekemistä nyt niin mä kuvasin vähä ja tässä ne nyt on. Kun mä katsos äärimmäisen ohimennen ilmaisten hiihdin eilen, niin emmä tänään ressaa urheilla... Arska armas kyllä kieltämättä paistaa. Mutta vanhin lapsista yökylässä ja enhän mä voi näitä pieniä tänne torppaan keskenään jättää nukkumaan päiväunosiaan.











Nappaa tosta kulhosta sulle vähän suolapalaa. On pärjätty tää ukkoni reissu ihan noiden Lidölin herkkujen avulla. Suruun syömiseksi en sitä kutsuisi vaan ihan vaan silleen että kun yleensä ei salli mitään tollasta älytöntä hyvää itselleen niin sitten kun hemmottelee jopa suolakekseillä arjessa niin jotenkin on luksusolo. Puhumattakaan punamaitolammikosta vispipuurossa. Suklaa on kolmas mitä voit koittaa, että meneekö naama hymyyn tai tuleeko tähtiolo.

Mä luulen että täytän ton olkkarin maton noilla pienillä mustan eri sävysillä matoilla. Tai sit kyökin pöydän patalapuilla - nopsamminhan ne viel tulee :) Löysin muuten Akselikirpparilta yhden, niin, pyöreen tarjottimen, kuparisen kahdella eurolla. Ihana. Mä ajattelin ruuvaa sen nurinpäin leikkimökin oven päälle niinku ikäänkuin ulkolampun ideaa toteuttamaan. Kuvaan sen myöhemmin. Näet rakennetaan se mökki eka. Mut se nurja puoli siinä on niin suloisesti ajan saatossa laikuttunu, mä olin vaikuttunu, kun tapasin sen hyllyltään.




Lihapiirakkaa mun oma vain arvostaa, sen mielestä kasvispiirakkaa ei voi vanhat viisaat tarkoittaa kun sanovat, että on hyvä jos piirakan tuoksu leijuu isäntää vastaan kotiin tullessa. Nähdään, M.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti